Komünite’ye üye olun, bu kursa ücretsiz erişin!
UX Eğitimi: Sıfırdan Kullanıcı Odaklı Tasarım
KULLANICI DENEYİMİ

Nureddin Gökbey İnaç



Memnuniyet
10/10 (18 katılımcı)
Seviye
Başlangıç
Süre
5 Saat
Beyin ve algının rehberliğinde tasarım eğitimine hemen katılın
Algı, biliş ve davranış üzerine inşa edilen tekniklerle, etkili ve kullanıcı dostu tasarımlar geliştirin.
İnsan beyninin çevresini nasıl algıladığı, bilgiyi nasıl işlediği ve kararlarını hangi zihinsel kısayollarla verdiği, tasarım kalitesini doğrudan belirler. Bu eğitim, görsel algı mekanizmalarından bilişsel yük yönetimine, Gestalt ilkelerinden sinyal-parazit dengesine dek uzanan bütünsel bir çerçeve sunar. Katılımcılar, kullanıcı deneyimini tek tek ekranlarla sınırlı bir faaliyet olarak değil; duygu, dikkat ve hafıza süreçlerinin kesişiminde yaşayan bir döngü olarak ele almayı öğrenir.
Dersler boyunca gerçek vaka analizleri ve nörobilişsel bulgular, pratik uygulamalarla birleştirilir. Katılımcılar, bilgi hiyerarşisi kurmaktan bağlam inşa etmeye, geri bildirim döngüleri tasarlamaktan sezgisel arayüzler geliştirmeye kadar uzanan adımları disiplinler arası bir bakışla deneyimler. Sonuçta eğitim, sadece estetik açıdan çekici değil, zihinsel açıdan erişilebilir ve hataya dirençli dijital ürünler üretebilmek için gerekli yöntemsel temeli sağlar.
Kullanıcı odaklı tasarımın A’dan Z’ye tüm adımlarını tek pakette sunan “UX Eğitimi: Sıfırdan Kullanıcı Odaklı Tasarım”, 19 on-demand video sayesinde öğrenme hızını tamamen size bırakır. Problem tanımlamadan persona ve journey haritalarına, Figma’da etkileşimli prototip oluşturmadan kullanılabilirlik testlerine kadar uzanan süreç, gerçek proje örnekleriyle desteklenir; böylece her modülde portföyünüze ekleyebileceğiniz somut çıktılar elde edersiniz. Güncel araç setini (Figma, FigJam, Maze vb.) adım adım uygulamalı izlerken, videoları dilediğiniz an durdurup tekrar oynatarak öğreniminizi kişiselleştirebilirsiniz.
Eğitim sonunda işe alım görüşmelerinde öne çıkacak kapsamlı bir UX “case study” dosyanız olur. Komünite üyesiyseniz kursa %100 ücretsiz erişir, Komünite’nin Circle topluluğundaki 2.000+ üyeyle sorularınızı paylaşır ve mentorluk oturumlarının kayıtlarına da ulaşabilirsiniz. Üye olmayanlar için ₺8.000 (KDV dahil) tutarındaki tek seferlik ödeme seçeneği hâlâ geçerli.
Eğitim içeriği
Giriş
02:43
Bu derste eğitimin kapsamını keşfedeceksin: Zihin yönetimi, sinyal yönetimi, grafik kodlama, bağlamın etkisi, beyin–bilgisayar farkları, semantik web, geri bildirim ve öğrenme… Hepsi tasarım kararlarına nasıl yön veriyor?
Giriş
02:43
Bu derste eğitimin kapsamını keşfedeceksin: Zihin yönetimi, sinyal yönetimi, grafik kodlama, bağlamın etkisi, beyin–bilgisayar farkları, semantik web, geri bildirim ve öğrenme… Hepsi tasarım kararlarına nasıl yön veriyor?
Giriş
02:43
Bu derste eğitimin kapsamını keşfedeceksin: Zihin yönetimi, sinyal yönetimi, grafik kodlama, bağlamın etkisi, beyin–bilgisayar farkları, semantik web, geri bildirim ve öğrenme… Hepsi tasarım kararlarına nasıl yön veriyor?
Giriş
02:43
Bu derste eğitimin kapsamını keşfedeceksin: Zihin yönetimi, sinyal yönetimi, grafik kodlama, bağlamın etkisi, beyin–bilgisayar farkları, semantik web, geri bildirim ve öğrenme… Hepsi tasarım kararlarına nasıl yön veriyor?
UX'e Giriş
13:02
Tasarımla sanatı karıştırmadan, UX’i “anlamlı ve uyumlu dijital ürün tasarlama süreci” olarak konumlandırıyoruz. Başarı ölçümü için 7 faktörü hızla üzerinden geçiyoruz.
UX'e Giriş
13:02
Tasarımla sanatı karıştırmadan, UX’i “anlamlı ve uyumlu dijital ürün tasarlama süreci” olarak konumlandırıyoruz. Başarı ölçümü için 7 faktörü hızla üzerinden geçiyoruz.
UX'e Giriş
13:02
Tasarımla sanatı karıştırmadan, UX’i “anlamlı ve uyumlu dijital ürün tasarlama süreci” olarak konumlandırıyoruz. Başarı ölçümü için 7 faktörü hızla üzerinden geçiyoruz.
UX'e Giriş
13:02
Tasarımla sanatı karıştırmadan, UX’i “anlamlı ve uyumlu dijital ürün tasarlama süreci” olarak konumlandırıyoruz. Başarı ölçümü için 7 faktörü hızla üzerinden geçiyoruz.
UX'in 5 Katmanı
12:17
UX’i 5 katmanda sadeleştiriyoruz: Strateji → Kapsam → Yapı (servis tasarımı) → İskelet (wireframe) → Yüzey (UI). Her aşamada iterasyon, kullanıcı testi ve A/B testleriyle iyileştirme.
UX'in 5 Katmanı
12:17
UX’i 5 katmanda sadeleştiriyoruz: Strateji → Kapsam → Yapı (servis tasarımı) → İskelet (wireframe) → Yüzey (UI). Her aşamada iterasyon, kullanıcı testi ve A/B testleriyle iyileştirme.
UX'in 5 Katmanı
12:17
UX’i 5 katmanda sadeleştiriyoruz: Strateji → Kapsam → Yapı (servis tasarımı) → İskelet (wireframe) → Yüzey (UI). Her aşamada iterasyon, kullanıcı testi ve A/B testleriyle iyileştirme.
UX'in 5 Katmanı
12:17
UX’i 5 katmanda sadeleştiriyoruz: Strateji → Kapsam → Yapı (servis tasarımı) → İskelet (wireframe) → Yüzey (UI). Her aşamada iterasyon, kullanıcı testi ve A/B testleriyle iyileştirme.
UX Döngüsü
20:08
İnsan odaklı tasarımın özü: doğru kullanıcı problemini bul, küçük ama tekrarlanabilir çözümlerle ilerle. Büyük atılımlar değil, yalın mikro-iyileştirmeler kazandırır.
UX Döngüsü
20:08
İnsan odaklı tasarımın özü: doğru kullanıcı problemini bul, küçük ama tekrarlanabilir çözümlerle ilerle. Büyük atılımlar değil, yalın mikro-iyileştirmeler kazandırır.
UX Döngüsü
20:08
İnsan odaklı tasarımın özü: doğru kullanıcı problemini bul, küçük ama tekrarlanabilir çözümlerle ilerle. Büyük atılımlar değil, yalın mikro-iyileştirmeler kazandırır.
UX Döngüsü
20:08
İnsan odaklı tasarımın özü: doğru kullanıcı problemini bul, küçük ama tekrarlanabilir çözümlerle ilerle. Büyük atılımlar değil, yalın mikro-iyileştirmeler kazandırır.
Algı, Hafıza ve Kullanıcı Deneyimi
09:00
Teknolojiyle etkileşimin temel döngüsünü anlatıyoruz: amaç → aksiyon → sistem mesajı → kullanıcının algısı/değerlendirmesi. Bu döngü neden net geri bildirim ve sade arayüz ister?
Algı, Hafıza ve Kullanıcı Deneyimi
09:00
Teknolojiyle etkileşimin temel döngüsünü anlatıyoruz: amaç → aksiyon → sistem mesajı → kullanıcının algısı/değerlendirmesi. Bu döngü neden net geri bildirim ve sade arayüz ister?
Algı, Hafıza ve Kullanıcı Deneyimi
09:00
Teknolojiyle etkileşimin temel döngüsünü anlatıyoruz: amaç → aksiyon → sistem mesajı → kullanıcının algısı/değerlendirmesi. Bu döngü neden net geri bildirim ve sade arayüz ister?
Algı, Hafıza ve Kullanıcı Deneyimi
09:00
Teknolojiyle etkileşimin temel döngüsünü anlatıyoruz: amaç → aksiyon → sistem mesajı → kullanıcının algısı/değerlendirmesi. Bu döngü neden net geri bildirim ve sade arayüz ister?
Görsel Algı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
18:32
Görsel algının temelleri: beyin iki lobuyla birlikte çalışır; bağlam ve duygular kararlarımızı şekillendirir. Sinyali doğru ver, algıyı doğru yönlendir. Duyular ≠ algı: ses–görme–dokunma eşzamanlılığı bozulursa hata artar. T9’dan dokunmatiğe, klik sesten haptik geri bildirime geçişin UX dersi.
Görsel Algı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
18:32
Görsel algının temelleri: beyin iki lobuyla birlikte çalışır; bağlam ve duygular kararlarımızı şekillendirir. Sinyali doğru ver, algıyı doğru yönlendir. Duyular ≠ algı: ses–görme–dokunma eşzamanlılığı bozulursa hata artar. T9’dan dokunmatiğe, klik sesten haptik geri bildirime geçişin UX dersi.
Görsel Algı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
18:32
Görsel algının temelleri: beyin iki lobuyla birlikte çalışır; bağlam ve duygular kararlarımızı şekillendirir. Sinyali doğru ver, algıyı doğru yönlendir. Duyular ≠ algı: ses–görme–dokunma eşzamanlılığı bozulursa hata artar. T9’dan dokunmatiğe, klik sesten haptik geri bildirime geçişin UX dersi.
Görsel Algı ve İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
18:32
Görsel algının temelleri: beyin iki lobuyla birlikte çalışır; bağlam ve duygular kararlarımızı şekillendirir. Sinyali doğru ver, algıyı doğru yönlendir. Duyular ≠ algı: ses–görme–dokunma eşzamanlılığı bozulursa hata artar. T9’dan dokunmatiğe, klik sesten haptik geri bildirime geçişin UX dersi.
Hafıza Nasıl Çalışır
09:04
Hafıza türlerini pratik bir çerçevede ayırıyoruz: duyusal/dokunsal (saniyeler), kısa süreli–işleyen (dakikalar), mezanin/ara bellek (saatler–günler) ve uzun süreli (yaşam boyu) — tasarım kararlarını bu ölçeklere göre hizalıyoruz.
Hafıza Nasıl Çalışır
09:04
Hafıza türlerini pratik bir çerçevede ayırıyoruz: duyusal/dokunsal (saniyeler), kısa süreli–işleyen (dakikalar), mezanin/ara bellek (saatler–günler) ve uzun süreli (yaşam boyu) — tasarım kararlarını bu ölçeklere göre hizalıyoruz.
Hafıza Nasıl Çalışır
09:04
Hafıza türlerini pratik bir çerçevede ayırıyoruz: duyusal/dokunsal (saniyeler), kısa süreli–işleyen (dakikalar), mezanin/ara bellek (saatler–günler) ve uzun süreli (yaşam boyu) — tasarım kararlarını bu ölçeklere göre hizalıyoruz.
Hafıza Nasıl Çalışır
09:04
Hafıza türlerini pratik bir çerçevede ayırıyoruz: duyusal/dokunsal (saniyeler), kısa süreli–işleyen (dakikalar), mezanin/ara bellek (saatler–günler) ve uzun süreli (yaşam boyu) — tasarım kararlarını bu ölçeklere göre hizalıyoruz.
Zihin Yönetimi ve Bilişsel Yük
08:58
Ego → dikkat → algı zinciri: Kullanıcının bakışını nereye çevirdiğini belirleyen mekanizmayı açıyor, “nazikçe ikna” ile güven kırmadan ilgiyi toplamanın yollarını özetliyoruz.
Zihin Yönetimi ve Bilişsel Yük
08:58
Ego → dikkat → algı zinciri: Kullanıcının bakışını nereye çevirdiğini belirleyen mekanizmayı açıyor, “nazikçe ikna” ile güven kırmadan ilgiyi toplamanın yollarını özetliyoruz.
Zihin Yönetimi ve Bilişsel Yük
08:58
Ego → dikkat → algı zinciri: Kullanıcının bakışını nereye çevirdiğini belirleyen mekanizmayı açıyor, “nazikçe ikna” ile güven kırmadan ilgiyi toplamanın yollarını özetliyoruz.
Zihin Yönetimi ve Bilişsel Yük
08:58
Ego → dikkat → algı zinciri: Kullanıcının bakışını nereye çevirdiğini belirleyen mekanizmayı açıyor, “nazikçe ikna” ile güven kırmadan ilgiyi toplamanın yollarını özetliyoruz.
Bilgi İşleme ve Görsel Tasarım Teknikleri
19:14
Bilişsel yükle baş etmenin iki yolu: hiyerarşi ve bağlam. Boyut, kontrast, boşluk ve konumla sinyali güçlendirip okumayı doğru sıraya sokuyoruz.
Bilgi İşleme ve Görsel Tasarım Teknikleri
19:14
Bilişsel yükle baş etmenin iki yolu: hiyerarşi ve bağlam. Boyut, kontrast, boşluk ve konumla sinyali güçlendirip okumayı doğru sıraya sokuyoruz.
Bilgi İşleme ve Görsel Tasarım Teknikleri
19:14
Bilişsel yükle baş etmenin iki yolu: hiyerarşi ve bağlam. Boyut, kontrast, boşluk ve konumla sinyali güçlendirip okumayı doğru sıraya sokuyoruz.
Bilgi İşleme ve Görsel Tasarım Teknikleri
19:14
Bilişsel yükle baş etmenin iki yolu: hiyerarşi ve bağlam. Boyut, kontrast, boşluk ve konumla sinyali güçlendirip okumayı doğru sıraya sokuyoruz.
Görsel Akış ve Web'de Kullanıcı Deneyimi
11:15
Bağlam hem yol hem sonuçtur: mesaj, renk ve CTA tercihlerinin kullanıcı beklentisini nasıl önceden ayarladığını ve algıyı yönlendirdiğini özetliyoruz.
Görsel Akış ve Web'de Kullanıcı Deneyimi
11:15
Bağlam hem yol hem sonuçtur: mesaj, renk ve CTA tercihlerinin kullanıcı beklentisini nasıl önceden ayarladığını ve algıyı yönlendirdiğini özetliyoruz.
Görsel Akış ve Web'de Kullanıcı Deneyimi
11:15
Bağlam hem yol hem sonuçtur: mesaj, renk ve CTA tercihlerinin kullanıcı beklentisini nasıl önceden ayarladığını ve algıyı yönlendirdiğini özetliyoruz.
Görsel Akış ve Web'de Kullanıcı Deneyimi
11:15
Bağlam hem yol hem sonuçtur: mesaj, renk ve CTA tercihlerinin kullanıcı beklentisini nasıl önceden ayarladığını ve algıyı yönlendirdiğini özetliyoruz.
Düşünce ve Sinyal Oluşumu
11:38
Düşünce ve gerçeklik: Aristoteles, Platon, Kant, Chomsky ve kuantum perspektifleriyle “gerçekliği nasıl kuruyoruz?” sorusunu UX bağlamında tartışıyoruz. Parazit ≠ süs: İşlevsiz görseller ve rekabet eden mesajlar sinyalle yarışır. Minimal, sade tasarımın neden temel bir ilke olduğunu örneklerle açıklıyoruz.
Düşünce ve Sinyal Oluşumu
11:38
Düşünce ve gerçeklik: Aristoteles, Platon, Kant, Chomsky ve kuantum perspektifleriyle “gerçekliği nasıl kuruyoruz?” sorusunu UX bağlamında tartışıyoruz. Parazit ≠ süs: İşlevsiz görseller ve rekabet eden mesajlar sinyalle yarışır. Minimal, sade tasarımın neden temel bir ilke olduğunu örneklerle açıklıyoruz.
Düşünce ve Sinyal Oluşumu
11:38
Düşünce ve gerçeklik: Aristoteles, Platon, Kant, Chomsky ve kuantum perspektifleriyle “gerçekliği nasıl kuruyoruz?” sorusunu UX bağlamında tartışıyoruz. Parazit ≠ süs: İşlevsiz görseller ve rekabet eden mesajlar sinyalle yarışır. Minimal, sade tasarımın neden temel bir ilke olduğunu örneklerle açıklıyoruz.
Düşünce ve Sinyal Oluşumu
11:38
Düşünce ve gerçeklik: Aristoteles, Platon, Kant, Chomsky ve kuantum perspektifleriyle “gerçekliği nasıl kuruyoruz?” sorusunu UX bağlamında tartışıyoruz. Parazit ≠ süs: İşlevsiz görseller ve rekabet eden mesajlar sinyalle yarışır. Minimal, sade tasarımın neden temel bir ilke olduğunu örneklerle açıklıyoruz.
Grafik Kodlama ve Bağlamın Etkisi
19:30
Grafik kodlama nedir? Sinyalin alıcının anlayacağı şekilde “kılıflanması”: dil, şive, ikon, sayı… Evrensel ikonlar ve doğru set seçimiyle anlamı hızla taşımayı anlatıyoruz. Bağlamı yönetmek: negatif motivasyon (korku) kısa vadede dönüşüm getirebilir ama sadakati aşındırır; pozitif motivasyon kalıcı tortu bırakır.
Grafik Kodlama ve Bağlamın Etkisi
19:30
Grafik kodlama nedir? Sinyalin alıcının anlayacağı şekilde “kılıflanması”: dil, şive, ikon, sayı… Evrensel ikonlar ve doğru set seçimiyle anlamı hızla taşımayı anlatıyoruz. Bağlamı yönetmek: negatif motivasyon (korku) kısa vadede dönüşüm getirebilir ama sadakati aşındırır; pozitif motivasyon kalıcı tortu bırakır.
Grafik Kodlama ve Bağlamın Etkisi
19:30
Grafik kodlama nedir? Sinyalin alıcının anlayacağı şekilde “kılıflanması”: dil, şive, ikon, sayı… Evrensel ikonlar ve doğru set seçimiyle anlamı hızla taşımayı anlatıyoruz. Bağlamı yönetmek: negatif motivasyon (korku) kısa vadede dönüşüm getirebilir ama sadakati aşındırır; pozitif motivasyon kalıcı tortu bırakır.
Grafik Kodlama ve Bağlamın Etkisi
19:30
Grafik kodlama nedir? Sinyalin alıcının anlayacağı şekilde “kılıflanması”: dil, şive, ikon, sayı… Evrensel ikonlar ve doğru set seçimiyle anlamı hızla taşımayı anlatıyoruz. Bağlamı yönetmek: negatif motivasyon (korku) kısa vadede dönüşüm getirebilir ama sadakati aşındırır; pozitif motivasyon kalıcı tortu bırakır.
Sezgiler ve Beyin-Bilgisayar Karşılaştırması
10:15
İnsan beyni paralel ve esnek çalışır; bilgisayarlar ise sıralı ve katı. Bu farkın tasarım kararlarına—özellikle beklenti yönetimine—nasıl yansıdığını örneklerle anlatıyoruz. Sezgiden rasyonelliğe: pineal bez, kuşaklar arası ekran alışkanlıkları ve davranışsal evrimin UX’e etkileri; 5 yaşın “kaydırma” refleksi ile 60 yaşın “not alarak ilerleme” farkı.
Sezgiler ve Beyin-Bilgisayar Karşılaştırması
10:15
İnsan beyni paralel ve esnek çalışır; bilgisayarlar ise sıralı ve katı. Bu farkın tasarım kararlarına—özellikle beklenti yönetimine—nasıl yansıdığını örneklerle anlatıyoruz. Sezgiden rasyonelliğe: pineal bez, kuşaklar arası ekran alışkanlıkları ve davranışsal evrimin UX’e etkileri; 5 yaşın “kaydırma” refleksi ile 60 yaşın “not alarak ilerleme” farkı.
Sezgiler ve Beyin-Bilgisayar Karşılaştırması
10:15
İnsan beyni paralel ve esnek çalışır; bilgisayarlar ise sıralı ve katı. Bu farkın tasarım kararlarına—özellikle beklenti yönetimine—nasıl yansıdığını örneklerle anlatıyoruz. Sezgiden rasyonelliğe: pineal bez, kuşaklar arası ekran alışkanlıkları ve davranışsal evrimin UX’e etkileri; 5 yaşın “kaydırma” refleksi ile 60 yaşın “not alarak ilerleme” farkı.
Sezgiler ve Beyin-Bilgisayar Karşılaştırması
10:15
İnsan beyni paralel ve esnek çalışır; bilgisayarlar ise sıralı ve katı. Bu farkın tasarım kararlarına—özellikle beklenti yönetimine—nasıl yansıdığını örneklerle anlatıyoruz. Sezgiden rasyonelliğe: pineal bez, kuşaklar arası ekran alışkanlıkları ve davranışsal evrimin UX’e etkileri; 5 yaşın “kaydırma” refleksi ile 60 yaşın “not alarak ilerleme” farkı.
İlk İzlenim, Sistem Teorisi ve Web'de Performans
13:44
İlk izlenim 0.1 saniyede oluşur: Squint Test ve “wow faktörü” ile ekranda önce neyin görüldüğünü, algının nasıl tetiklendiğini pratikçe gösteriyoruz. Beynin katmanları ve limbik sistem odağı: hızlı (sezgisel) → duygu → yavaş (rasyonel) akışının UX kararlarına etkisi.
İlk İzlenim, Sistem Teorisi ve Web'de Performans
13:44
İlk izlenim 0.1 saniyede oluşur: Squint Test ve “wow faktörü” ile ekranda önce neyin görüldüğünü, algının nasıl tetiklendiğini pratikçe gösteriyoruz. Beynin katmanları ve limbik sistem odağı: hızlı (sezgisel) → duygu → yavaş (rasyonel) akışının UX kararlarına etkisi.
İlk İzlenim, Sistem Teorisi ve Web'de Performans
13:44
İlk izlenim 0.1 saniyede oluşur: Squint Test ve “wow faktörü” ile ekranda önce neyin görüldüğünü, algının nasıl tetiklendiğini pratikçe gösteriyoruz. Beynin katmanları ve limbik sistem odağı: hızlı (sezgisel) → duygu → yavaş (rasyonel) akışının UX kararlarına etkisi.
İlk İzlenim, Sistem Teorisi ve Web'de Performans
13:44
İlk izlenim 0.1 saniyede oluşur: Squint Test ve “wow faktörü” ile ekranda önce neyin görüldüğünü, algının nasıl tetiklendiğini pratikçe gösteriyoruz. Beynin katmanları ve limbik sistem odağı: hızlı (sezgisel) → duygu → yavaş (rasyonel) akışının UX kararlarına etkisi.
Beklentilerin Yönetimi ve Sezgisel Tasarım
13:45
Beklentiyi yönet, harmoniyi koru: hiyerarşi + bağlam + etkileşim frekansıyla sinyali ayarlayıp kullanıcıyı örüntülere sadık bir akışta ilerletiyoruz. Priming ve top-down etki: Kullanıcının “bilgi havuzundaki” alışkanlıklara (dropdown, bottom sheet vb.) uyduğunda öğrenme maliyeti düşer, güven artar.
Beklentilerin Yönetimi ve Sezgisel Tasarım
13:45
Beklentiyi yönet, harmoniyi koru: hiyerarşi + bağlam + etkileşim frekansıyla sinyali ayarlayıp kullanıcıyı örüntülere sadık bir akışta ilerletiyoruz. Priming ve top-down etki: Kullanıcının “bilgi havuzundaki” alışkanlıklara (dropdown, bottom sheet vb.) uyduğunda öğrenme maliyeti düşer, güven artar.
Beklentilerin Yönetimi ve Sezgisel Tasarım
13:45
Beklentiyi yönet, harmoniyi koru: hiyerarşi + bağlam + etkileşim frekansıyla sinyali ayarlayıp kullanıcıyı örüntülere sadık bir akışta ilerletiyoruz. Priming ve top-down etki: Kullanıcının “bilgi havuzundaki” alışkanlıklara (dropdown, bottom sheet vb.) uyduğunda öğrenme maliyeti düşer, güven artar.
Beklentilerin Yönetimi ve Sezgisel Tasarım
13:45
Beklentiyi yönet, harmoniyi koru: hiyerarşi + bağlam + etkileşim frekansıyla sinyali ayarlayıp kullanıcıyı örüntülere sadık bir akışta ilerletiyoruz. Priming ve top-down etki: Kullanıcının “bilgi havuzundaki” alışkanlıklara (dropdown, bottom sheet vb.) uyduğunda öğrenme maliyeti düşer, güven artar.
Görsel Hiyerarşi ve Görme ile Düşünce Oluşumu
14:06
Dağınıklık algıyı bozar; düzen, boşluk ve kontrast ise zihnin konfor alanıdır. Bu derste görsel hiyerarşinin neden “ilk bakışta anlaşılırlık” ürettiğini gösteriyoruz. Tanımanın 6 adımı: sınır → zemin–kontrast → çerçeve → kompozisyon → özellikler → sınıflandırma. Her adım netleştiğinde algı hızlanır, hata azalır.
Görsel Hiyerarşi ve Görme ile Düşünce Oluşumu
14:06
Dağınıklık algıyı bozar; düzen, boşluk ve kontrast ise zihnin konfor alanıdır. Bu derste görsel hiyerarşinin neden “ilk bakışta anlaşılırlık” ürettiğini gösteriyoruz. Tanımanın 6 adımı: sınır → zemin–kontrast → çerçeve → kompozisyon → özellikler → sınıflandırma. Her adım netleştiğinde algı hızlanır, hata azalır.
Görsel Hiyerarşi ve Görme ile Düşünce Oluşumu
14:06
Dağınıklık algıyı bozar; düzen, boşluk ve kontrast ise zihnin konfor alanıdır. Bu derste görsel hiyerarşinin neden “ilk bakışta anlaşılırlık” ürettiğini gösteriyoruz. Tanımanın 6 adımı: sınır → zemin–kontrast → çerçeve → kompozisyon → özellikler → sınıflandırma. Her adım netleştiğinde algı hızlanır, hata azalır.
Görsel Hiyerarşi ve Görme ile Düşünce Oluşumu
14:06
Dağınıklık algıyı bozar; düzen, boşluk ve kontrast ise zihnin konfor alanıdır. Bu derste görsel hiyerarşinin neden “ilk bakışta anlaşılırlık” ürettiğini gösteriyoruz. Tanımanın 6 adımı: sınır → zemin–kontrast → çerçeve → kompozisyon → özellikler → sınıflandırma. Her adım netleştiğinde algı hızlanır, hata azalır.
Düşünce, Dil ve Semantik Web
21:00
Hafıza nasıl oluşur? Kodlama–depolama–hatırlama döngüsü, sinaptik bağlar (LTP), hipokampüs–PFC rolü ve nöroplastisiteyi UX kararlarına çeviriyoruz. Dikkat–duygu–tekrar üçlüsü: ADHD/hiperfokus örneğiyle beklentilerin nasıl yerleştiğini ve arayüz örüntülerinin neden vazgeçilmez olduğunu anlatıyoruz.
Düşünce, Dil ve Semantik Web
21:00
Hafıza nasıl oluşur? Kodlama–depolama–hatırlama döngüsü, sinaptik bağlar (LTP), hipokampüs–PFC rolü ve nöroplastisiteyi UX kararlarına çeviriyoruz. Dikkat–duygu–tekrar üçlüsü: ADHD/hiperfokus örneğiyle beklentilerin nasıl yerleştiğini ve arayüz örüntülerinin neden vazgeçilmez olduğunu anlatıyoruz.
Düşünce, Dil ve Semantik Web
21:00
Hafıza nasıl oluşur? Kodlama–depolama–hatırlama döngüsü, sinaptik bağlar (LTP), hipokampüs–PFC rolü ve nöroplastisiteyi UX kararlarına çeviriyoruz. Dikkat–duygu–tekrar üçlüsü: ADHD/hiperfokus örneğiyle beklentilerin nasıl yerleştiğini ve arayüz örüntülerinin neden vazgeçilmez olduğunu anlatıyoruz.
Düşünce, Dil ve Semantik Web
21:00
Hafıza nasıl oluşur? Kodlama–depolama–hatırlama döngüsü, sinaptik bağlar (LTP), hipokampüs–PFC rolü ve nöroplastisiteyi UX kararlarına çeviriyoruz. Dikkat–duygu–tekrar üçlüsü: ADHD/hiperfokus örneğiyle beklentilerin nasıl yerleştiğini ve arayüz örüntülerinin neden vazgeçilmez olduğunu anlatıyoruz.
Geri Bildirim ve Tasarımda Öğrenme
11:38
Geri bildirim döngüsünü somutluyoruz: input → process → output. Her durum değişimi bir mesajdır; belirsizliği azaltır, güveni artırır. Text input örneğiyle 6+ state (default/hover/focus/filled/error/disabled): mikro-işaretler ve renk geçişleriyle “ne oldu/oluyor?”u görünür kılma.
Geri Bildirim ve Tasarımda Öğrenme
11:38
Geri bildirim döngüsünü somutluyoruz: input → process → output. Her durum değişimi bir mesajdır; belirsizliği azaltır, güveni artırır. Text input örneğiyle 6+ state (default/hover/focus/filled/error/disabled): mikro-işaretler ve renk geçişleriyle “ne oldu/oluyor?”u görünür kılma.
Geri Bildirim ve Tasarımda Öğrenme
11:38
Geri bildirim döngüsünü somutluyoruz: input → process → output. Her durum değişimi bir mesajdır; belirsizliği azaltır, güveni artırır. Text input örneğiyle 6+ state (default/hover/focus/filled/error/disabled): mikro-işaretler ve renk geçişleriyle “ne oldu/oluyor?”u görünür kılma.
Geri Bildirim ve Tasarımda Öğrenme
11:38
Geri bildirim döngüsünü somutluyoruz: input → process → output. Her durum değişimi bir mesajdır; belirsizliği azaltır, güveni artırır. Text input örneğiyle 6+ state (default/hover/focus/filled/error/disabled): mikro-işaretler ve renk geçişleriyle “ne oldu/oluyor?”u görünür kılma.
Gestalt Psikolojisi ve Bütünsel Tasarım
24:09
“Bütün, parçaların toplamından fazladır.” Gestalt ile algıyı nasıl yöneteceğini ve yanlış anlamları nasıl önleyeceğini pratik örneklerle anlatıyoruz.
Gestalt Psikolojisi ve Bütünsel Tasarım
24:09
“Bütün, parçaların toplamından fazladır.” Gestalt ile algıyı nasıl yöneteceğini ve yanlış anlamları nasıl önleyeceğini pratik örneklerle anlatıyoruz.
Gestalt Psikolojisi ve Bütünsel Tasarım
24:09
“Bütün, parçaların toplamından fazladır.” Gestalt ile algıyı nasıl yöneteceğini ve yanlış anlamları nasıl önleyeceğini pratik örneklerle anlatıyoruz.
Gestalt Psikolojisi ve Bütünsel Tasarım
24:09
“Bütün, parçaların toplamından fazladır.” Gestalt ile algıyı nasıl yöneteceğini ve yanlış anlamları nasıl önleyeceğini pratik örneklerle anlatıyoruz.
Bu eğitime ücretsiz sahip olmak için
Bu eğitime ücretsiz sahip olmak için ↓
On-demand video serisi • Ömür boyu erişim
Eğitmen




Nureddin Gökbey İnaç, 15 yılı aşkın bir süredir kullanıcı deneyimi (UX) tasarımı ve dijital iş stratejisi alanlarında uzmanlaşmış bir profesyoneldir. THINGS adlı UX tasarım ajansında Strateji Lideri olarak görev yapan İnaç, markaların hem yerel hem de global düzeyde fark yaratmasına yardımcı olan kullanıcı odaklı deneyimler tasarlamaktadır. Kariyeri boyunca, kullanıcı deneyimi tasarımında etkin rol alarak, markaların iş hedeflerine ulaşmasını sağlayan stratejik çözümler geliştirmiştir.
Neden bu eğitim?
Uygulamalı öğrenim, anında sonuç
Her modülde sıfırdan gerçek bir ürün akışı tasarlıyor, ödev dosyanızda “case study” olarak kullanabileceğiniz bir çıktı üretiyorsunuz.
Uygulamalı öğrenim, anında sonuç
Her modülde sıfırdan gerçek bir ürün akışı tasarlıyor, ödev dosyanızda “case study” olarak kullanabileceğiniz bir çıktı üretiyorsunuz.
Uygulamalı öğrenim, anında sonuç
Her modülde sıfırdan gerçek bir ürün akışı tasarlıyor, ödev dosyanızda “case study” olarak kullanabileceğiniz bir çıktı üretiyorsunuz.
Kendi hızında, ömür boyu erişim
Videolar on-demand; istediğiniz bölümü geri sarıp uygulayabilir, dilediğiniz zaman güncellenmiş içeriklere ücretsiz erişebilirsiniz.
Kendi hızında, ömür boyu erişim
Videolar on-demand; istediğiniz bölümü geri sarıp uygulayabilir, dilediğiniz zaman güncellenmiş içeriklere ücretsiz erişebilirsiniz.
Kendi hızında, ömür boyu erişim
Videolar on-demand; istediğiniz bölümü geri sarıp uygulayabilir, dilediğiniz zaman güncellenmiş içeriklere ücretsiz erişebilirsiniz.
Tüm UX yolculuğu tek paket
Problem tanımı → kullanıcı araştırması → persona & journey map → wireframe → etkileşim prototipi → test; sürecin tamamını 38 videoda kesintisiz izleyin.
Tüm UX yolculuğu tek paket
Problem tanımı → kullanıcı araştırması → persona & journey map → wireframe → etkileşim prototipi → test; sürecin tamamını 38 videoda kesintisiz izleyin.
Tüm UX yolculuğu tek paket
Problem tanımı → kullanıcı araştırması → persona & journey map → wireframe → etkileşim prototipi → test; sürecin tamamını 38 videoda kesintisiz izleyin.
Topluluk + mentorluk avantajı
Komünite Circle topluluğunda sorularınızı doğrudan eğitmene ve diğer üyelere sorabilirsiniz.
Topluluk + mentorluk avantajı
Komünite Circle topluluğunda sorularınızı doğrudan eğitmene ve diğer üyelere sorabilirsiniz.
Topluluk + mentorluk avantajı
Komünite Circle topluluğunda sorularınızı doğrudan eğitmene ve diğer üyelere sorabilirsiniz.
Neler öğreneceksiniz?
Bir UX projesine başlarken iş hedefini ve kullanıcı ihtiyaçlarını netleştirme
Bir UX projesine başlarken iş hedefini ve kullanıcı ihtiyaçlarını netleştirme
Bir UX projesine başlarken iş hedefini ve kullanıcı ihtiyaçlarını netleştirme
Röportaj, anket ve saha gözlemiyle içgörü toplama ve ham veriyi analiz etme
Röportaj, anket ve saha gözlemiyle içgörü toplama ve ham veriyi analiz etme
Röportaj, anket ve saha gözlemiyle içgörü toplama ve ham veriyi analiz etme
Figma’da tıklanabilir prototip hazırlayıp temel etkileşimleri canlandırma
Figma’da tıklanabilir prototip hazırlayıp temel etkileşimleri canlandırma
Figma’da tıklanabilir prototip hazırlayıp temel etkileşimleri canlandırma
Toplanan veriyi anlamlı personelere dönüştürüp yolculuk haritalarıyla acı noktalarını görselleştirme
Toplanan veriyi anlamlı personelere dönüştürüp yolculuk haritalarıyla acı noktalarını görselleştirme
Toplanan veriyi anlamlı personelere dönüştürüp yolculuk haritalarıyla acı noktalarını görselleştirme
İçerik envanteri çıkarma, kart gruplama (card-sorting) ve site haritası oluşturma
İçerik envanteri çıkarma, kart gruplama (card-sorting) ve site haritası oluşturma
İçerik envanteri çıkarma, kart gruplama (card-sorting) ve site haritası oluşturma
Görev senaryoları yazma, test oturumu yürütme ve bulguları raporlama
Görev senaryoları yazma, test oturumu yürütme ve bulguları raporlama
Görev senaryoları yazma, test oturumu yürütme ve bulguları raporlama
Düşük sadakatli iskelet ekranlar çizerek hızlı iterasyon yapma
Düşük sadakatli iskelet ekranlar çizerek hızlı iterasyon yapma
Düşük sadakatli iskelet ekranlar çizerek hızlı iterasyon yapma
Tasarım spesifikasyonlarını paylaşma, portföyünüzü yapılandırma ve LinkedIn’de sertifika yayınlama
Tasarım spesifikasyonlarını paylaşma, portföyünüzü yapılandırma ve LinkedIn’de sertifika yayınlama
Tasarım spesifikasyonlarını paylaşma, portföyünüzü yapılandırma ve LinkedIn’de sertifika yayınlama
Bu eğitime ücretsiz sahip olmak için
Yenilikleri, etkinlikleri ve özel fırsatları herkesten önce öğrenmek için bültene üye olun!
Komünite'nin aylık bültenine abone olarak, topluluğumuzdaki yenilikleri takip edin, ilham verici içeriklere erişin ve girişimcilik yolculuğunuzda bir adım önde olun.
Üyelikten istediğiniz an çıkabilirsiniz. Merak etmeyin, spam yapmıyoruz.
Gizlilik politikamızı incelemek için tıklayın.
Yenilikleri, etkinlikleri ve özel fırsatları herkesten önce öğrenmek için bültene üye olun!
Komünite'nin aylık bültenine abone olarak, topluluğumuzdaki yenilikleri takip edin, ilham verici içeriklere erişin ve girişimcilik yolculuğunuzda bir adım önde olun.
Üyelikten istediğiniz an çıkabilirsiniz. Merak etmeyin, spam yapmıyoruz.
Gizlilik politikamızı incelemek için tıklayın.
Yenilikleri, etkinlikleri ve özel fırsatları herkesten önce öğrenmek için bültene üye olun!
Komünite'nin aylık bültenine abone olarak, topluluğumuzdaki yenilikleri takip edin, ilham verici içeriklere erişin ve girişimcilik yolculuğunuzda bir adım önde olun.
Üyelikten istediğiniz an çıkabilirsiniz. Merak etmeyin, spam yapmıyoruz.
Gizlilik politikamızı incelemek için tıklayın.